10 juli 2012

Summa sumarum av utställningen

Jag fick ju inte sålt någon tavla (förutom den mamma köpte - tack :) däremot fick jag sålt några konstkort och det känns ju bra. Jag vill även tacka alla de som gav mig så fin feedback på mina tavlor och uppmuntrande ord på vägen - tack till er! Jag har redan bestämt mig för att ha utställning på Röe Gård även nästa sommar, det är ju bra med publiciteten och kundkontakten. Närmast nu ligger utställningen på Munkedals kommunhus v. 34-36.

Jag fick möjlighet att prova min vän Sandras akvarellpennar och nu är jag nog fast! Den här bilden tycker jag själv skulle passa i en bilderbok för barn. Som ni kanske kan se så är formspråket lite likt hästarna man kan se på tavlor från 1600-talet.

8 kommentarer:

  1. Vilken läcker häst!
    Håller tummarna att Du får framgång
    i och med Dina utställningar!
    :o)

    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för tavlan som nu blev en present från morfar på min födelsedag! Ja, det gick ju en del konstkort och jag såg det fina som folk hade skrivit om din konst. Dina tavlor är speciella och de flesta av dem kräver rätt omgivning, kanske inte den kundkrets som besökte Röe gård. Hästen kan vara en fin början till en barnutställning, som jag tror skulle gå mycket bra just på Röe Gård, där det var väldigt mycket barnfamiljer. Kram mamma! <3 <3

    SvaraRadera
  3. Annars hade den tavlat passat i en liten prinsessas rum ;) vad kostar den?

    SvaraRadera
  4. Tavlan som jag köpte, som en födelsedagspresent från morfar, är så fin! Jag blir mer o mer förälskad i den och jag tror du har hittat något där, något som ligger bättre i tid...Jag set likheten i måleriet mellan min tavla och "Stormigt hav"...Jag tror att det ligger rätt i tiden! Idag blommar din krollilja på min blogg! Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Rom byggdes ju inte på en dag,det tar väl sin tid att bygga upp kontakter och en passande kundkrets. Jag önskar dig verkligen ett varmt lycka till.
    Hästen var så fin,ska bli spännande och se vad som kommer mer..
    Kram Mita**

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Verkligen fin och vacker häst!
    Många tonårsflickors dröm.
    Ja att måla och teckna för barn är en konst bara det.
    Du vet,Hon som tecknade åt Astrid Lindgrens barnböcker(Ilon Någoting) var ju toppen härliga bilder emedan Japanerna förstörde allt.
    Ha en fin helg!
    Inger i Örebro

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att du inte fick något sålt.....men ge inte upp. Konstmarknaden är tuff idag. Visst är det roligt att byta teknik emellanåt och din häst blev verkligen uttrycksfull.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Tror den skulle vara toppen till en barnbok eller en tjej som gillar att rida! =) Hoppas nästa utställning går bättre, lycka till!
    Kram Elenor

    SvaraRadera