7 juli 2012

Många beundrar men ingen köper...

Våra konstkort inramade
Många beundrar mina och Sandras tavlor, de går ett varv och sedan tackar de och går ut. Och visst är det trevligt med uppmuntran men vi hade ju gärna velat sålt lite också, lokalen har trots allt kostat oss 2000 kr att hyra. Jag förstår om man inte köper en tavla för 3.500 kr men ett konstkort för 20 kr hade ju varit trevligt, jag har visserligen fått sålt ett och det känns ju bra men ändå.... sedan gör det ju en del att man fått veta att andra som hyrt lokalen har fått sålt ganska bra. Igår ramade vi in några konstkort så att folk kan förstå att ett konstkort kan man faktiskt göra om till en lite tavla :)
Jag har jobbat en del på en stor tavla under våren och nu har jag fått möjlighet att fortsätta i lokalen vi har hyrt, så här utvecklades den under gårdagen:


Bladverket tar dock mycket tid, jag räknar med minst 10 timmars pilljobb för att få till blad och färgskiftningar på den nya växtligheten i tavlans ovankant.
Jag vill även presentera min vän Sandra, här poserar hon med sina tavlor med atombombsmoln. Nedanför molnen är olika landmärken för den ort hon valt att fokusera på tex: på tavlan med texten The destruction of Uddevalla ses busstationen Kampenhof, statyn på torget, Uddevallabron ect.:
Nu ska jag strax iväg till Röe Gård och hoppas att det kommer att blir sålt något av våra alster idag.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Era tavlor är så fina!
    Jag sa ju att det är svårt med att sälja konst.Ja,folk är kanske snåla och fel publik?Vad vet jag?Undrar bara.Men jag tycker att era tavlor är väldigt fina!Om folk bara visste vilken tid det tar att måla.De kanske tror att man bara slänger ut en färgklick.som Picasso.Heja på!
    Kram,Inger i Örebro

    SvaraRadera
  2. Tavlorna är jättefina...absolut inget fel på era fina tavlor! Det är nog snarare fel kundkrets...Inte alla som ser konsten när de möter den! kramiz mamma!

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen rätt,alla kan se och berundrar,men se inte konsten verkliga liv i tavlan.Jag är gamal bloggvän med mamma.fast nu mest i Facebook.Konstkortet skulle jag vilja köpa.Om du ge mig ditt nummer kan jag skicka pengarna+porto.min e-post är
    rulle43@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Synd att ni inte har rätt kundkrets för era tavlor är verkligen fina. Jag brukar alltid köpa de små korten om det finns när jag kollar tavlor om det finns.Kan inte köpa mer än så då mina väggar är fulla.Lycka till i dag!

    SvaraRadera
  5. Tack för igår! Det var så fint på utställningen och väldigt mycket folk som ändå var seriöst intresserade. Fast nog kunde de köpt lite mer...Få se hur det går på din nästa utställning i Munkedal. Kramiz mamma!!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ge inte upp!
    Tänk på de gamla mästarna hade inte lätt i början!

    SvaraRadera