19 oktober 2011



Hej.... här är min senaste målning. Den är inte färdig så om ni vill ge lite konstruktiv kritik så är det fritt fram, vad tycker ni om kontrasten mellan de varma färgerna i kvinnan och de kalla i fjärilen - bra effekt?? Tanken är att lägga till ytterligare 3-4 fjärilar runt om i bilden. Kvinnan på tavlan föreställer inte någon speciell person och jag kan inte heller påstå att mina kvinnor är självporträtt av mig själv, en del hävdar ju att det alltid är så i viss mån. Däremot är mina kvinnor ofta reflektioner av mitt kvinnoideal i nån mån - den runda nakna kvinnan som dyker upp då och då är däremot Gudinnan - det vet jag :)

10 kommentarer:

  1. Hej =)
    Jag gillar kontraster vettu ;) så för mig funkar det ypperligt med kalla fjärilar flygandes lite varstans!

    Har delat med mig på Facebook ;)

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Jag gillar gudinnan..
    Kanske för att jag är man..

    SvaraRadera
  3. Tycker om färgerna...ska bli spännande att se den växa fram. Kramen!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du är duktig konstnär! Ska bli spännande att få se den färdiga tavlan! Kram!

    SvaraRadera
  5. inga fler fjärilar och kanske lite mer färg på den :) men den är så vacker så :)
    jag tycker också om den nedre målningen
    bamsekramar

    SvaraRadera
  6. Kvinnan har ett spännande uttryck i sina ögon...lägger du till fler fjärilar kanske det stjäl uppmärksamheten. Men det är bara att prova sig fram....

    SvaraRadera
  7. He!
    Jag är klart imponerad av ditt måleri, roligt att du har skaffat en blogg, kikade in från din mor!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  8. Du målar fantastiskt bra, men jag tycker som Ninja. För mycket fjärilar stjäl för mycket uppmärksamhet från själva motivet. Prova med att lägga ut lite lösa fjärilar som du ritat på papper och klippt ut, och sätt över motivet först så du får en aning om hur det kommer se ut, innan du börjar måla mer fjärilar. Jag tycker själv om att teckna, och målar ibland. Men jag får prestations ångest och tappar tålamodet för jag får koncentrera mig så. Ritar då helst skoj hästar mm. Obs! Jag är sjukpensionär och har värk, så det kan vara därför. Ha en riktigt fin helg och måla på.

    SvaraRadera
  9. tack för er kritik, jag ska fundera på det där med fjärilarna - kan ju bli för mycket av det goda också förståss :)

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att kolla om du hunnit måla något mer. Obs! Höstens färger är fina och du har mycket sådana färger i dina målningar. Så fort jag haft råd att köpa mer färg till min skrivare, så tänkte jag ta ut en en bild på ett träd att måla av det. Just nu känner jag för det, för dina målningar inspirerar. Ha det så gott.

    SvaraRadera