2 oktober 2011

Hednisk stämning


Jag skrev för några dagar sen att jag hittat lite inspiration i det här med stencirklar, något mystiskt och hedniskt över det - ett eko från en annan tid. Med det i åtanke gjorde jag den här skissen. Tanken är väl att det ska bli en tavla av det så småningom. Jag försöker att tänka mig att desto mer jag tecknar desto bättre kommer måleriet också att bli. Ibland funderar jag på vad jag är bäst på - jag har ofta fått höra att jag är mer av en tecknare än en målare - ibland är jag faktiskt beredd att hålla med.

1 kommentar:

  1. Vännen Yvonne var här och skrev hos dig men kunde inte kommenter! Hon bad mig skicka hennes kommentar: Har varit inne hos din dotter men det går inte att skicka iväg kommentaren ....Jag skrev: "Var hos din mamma och såg dina fina teckningar.Du är jätteduktig.Kram!"

    SvaraRadera