17 mars 2012

målerikurs mars 2012




Idag har jag varit i Trollhättan på målerikurs på Medborgarskolan. Ledare var Renata Grünwald Nygård, imorgon är sista dagen för kursen. Jag tog med mig en gammal målning (porträtt av dam) som jag gjorde 2007 men som jag aldrig blev helt nöjd med. Här kan ni se lite hur förvandlingen har gått - jag tänkte bli klar under morgondagen. Den andra målningen är en ljusstake som ännu ej är klar. Jag är nöjd med kursen idag, jag har arbetat med färger som jag normalt inte använder och jag har börjat att förstå vidden av att grunda målningen och planera måleriet.

3 kommentarer:

  1. Låter som det varit en mycket givande kurs! Så fin ljusstake i all sin enkelhet!! Den gillade jag!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag kikar in från Fenixmonas sida. Jag har varit här förut och tittat men nu är det ett tag sedan. Jag köpte en bok på bokrean som heter lär dig teckna som är bra. I den boken lär man sig olika effekter med både vanliga pennor och med färg pennor. Jag kämpar på precis som du och är aldrig nöjd med vad jag gör. Speciellt om det är något jag ritar av. Det är roligast att rita något ur fantasin. Du målar jättebra men det är skönt att kunna ändra och måla om något som man inte är nöjd med. Det är värre med pasteller som jag försöker mig på att måla med :) Ska hålla ett öga på din blogg framöver. Ha det gott, mvh Yvonne.

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Roligt att något blev sålt!
    Var var sidan med hästen?
    Jag skrev där,men så kom det uoo Service unable!
    Ja det var en vacker häst!
    Och barnbilder är alltid roligt att få till.
    Jag är 68 men så barnslig att det inte är klokt.Ha en fin helg och du,Nu när det regnar har man lov att måla!Kramen,Inger i Örebro

    SvaraRadera