16 mars 2012

jobbig tavla ...nu mindre jobbig


Hmmm... kanske har jag ett konstnärsöga ändå....nu har jag gjort tydligare ljus och skugga i tavlan och dämpat det gula i ljuset, istället för att enbart jobba med highlights på busken utnyttjade jag mellanrummen mellan grenarna, genom att där lägga ljusare partier lyckades jag lyfta fram busken ur hörnet och samtidigt får jag kopplingar till spindelväv vilket gör att det ser mystiskt ut.... nu är jag betydligt nöjdare och det är nog troligt att jag anser mig vara klar med tavlan (se översta bilden)...kanske.

4 kommentarer:

  1. Ändringen blev bra...kanske bra när det får mogna till lite...Kramiz

    SvaraRadera
  2. Det blev nog bättre att lyfta fram busken och den ger en spöklik känsla tycker jag,likväl som det mystiska ljuset i trappan.
    Skönt att du mår bättre nu,
    Kram Mita♥

    SvaraRadera
  3. Stor skillnad gillar ljuset och den spännande atmosfären hela tavlan symboliserar när busken ändrades.
    kramiz

    SvaraRadera
  4. Klart bättre ljussättning i bilden! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera